Trodde jag hade stallet fullt med fina hästar...

...men vips så var dom sålda!
Caron är såld och hästen jag hade jäkligt kort tid är också såld. Tänkte att mitt stall i vår skulle bestå av 3 st 145 hästar, men så blev de inte riktigt. Kul ändå att dom är sålda (eftersom det var mitt uppdrag) och att dom kommer till två mycket bra hem. 
Jag har i alla fall lyckats ersätta dom med en ponny. En liten sak som springer fort, gärna fort ÖVER mig. 6 år och kan inget, inte ens lite ponnyvett. Men det går i alla fall framåt, den börjar bli tam och snäll nu.

Zune är bättre att rida och har inte lika hemska sadeltvångstankar nu. Han är däremot lat som en ko och vill inte springa i snön. Jag tycker faktiskt att han kan springa i snön, det är bra träning (och den enda träning som erbjuds här hemma för tillfället).

Odenzo är inte riktigt bra från sin sträckning så jag fick ställa in tävlingen förra helgen. Han skrittas varje dag nu så hoppas jag på att han är fräsch och igång till tävlingen i Märsta i mars. Där även Zune är tänkt att följa med för att mjukstarta lite.


Fina Caron. Kommer att sakna honom!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sandras hästliv

En helt vanlig bondtjej som försöker kombinera ett heltidsjobb inom skolvärlden med hästverksamheten hemma. Har med min egenutbildade häst Zapporo vinster upp till och med 145 och nyligen debuterat 150. Följ mitt vardagliga slit med att få livet att gå ihop!

RSS 2.0