Topp 3 sämsta vinterridväder för mig

1. Fruset i marken och snöfritt.

Varför det suger: Går inte att rida någonstans när man inte har ridhus som jag. Stenhårt överallt och alla hästar blir halta.
Enda gångart man kan använda är skritt.

En bra sak: man slipper leriga hagar.

2. Snön på marken har smält och frusit till is.

Varför det suger: Stenhårt och svinhalt.Detta är ett skrittväder och endast dom stadigaste(och mest välbroddade) hästidividerna överlever. 
Skritt är den gångart man använder mest, men även lite trav för de modigaste.

En bra sak: De busiga hästarna ger fan i att busa efter dom halkat omkull med bakdelen i just ett bus.

3. Kramigaste kramsnön i krambjörns snöland

Varför det suger: Styltor!

En bra sak: Om man rider fort på ramlar styltorna med lite tur av. Snön är också sjukt tung och hästarna får jobba hårt för att gå i den. 

Gammal vinterbild på luxan ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sandras hästliv

En helt vanlig bondtjej som försöker kombinera ett heltidsjobb inom skolvärlden med hästverksamheten hemma. Har med min egenutbildade häst Zapporo vinster upp till och med 145 och nyligen debuterat 150. Följ mitt vardagliga slit med att få livet att gå ihop!

RSS 2.0